19.1.21

Nachtje weg

In deze gekke tijd kun je je beperkt voelen door wat allemaal niet kan, maar je kunt ook kijken naar wat er allemaal nog wel kan. Geloof me, daar wordt je vrolijker van en helpt je je beter te voelen. Ons helpt het in ieder geval wel.

Wij boeken af en toe een nachtje een B&B of een appartementje ergens anders. Als je thuis bent, verval je toch in je gewoontes en de dingen die je doet op een dag naast het werk en voor je het weet is er weer een week om. 

Daarom proberen wij er af en toe eventjes tussenuit te gaan. Zo zijn we het weekend van 9 januari naar Harlingen gereden voor een nachtje in het Dakhuis in het centrum van de stad. Het Dakhuis is de voormalige machinekamer van pakhuis 't Kalf en deze kamer is verbouwd tot een luxe appartement met twee balkons en een super uitzicht! Het appartement is geschikt voor 2 personen.

Bij aankomst was het einde van de middag en het was een heldere dag. Dat kwam mooi uit, want zo konden we genieten van de zonsonderdag en zagen we in de verte Vlieland en Terschelling liggen. Ik kan mij zo voorstellen dat je in het voorjaar en de zomer heerlijk op één van beide balkons kunt zitten genieten van het uitzicht, maar dat is in januari nog niet echt een optie. Het waaide behoorlijk, dus op het balkon was het fris op die hoogte, maar van het uitzicht genieten kon natuurlijk wel.

De zon begon net onder te gaan en vanaf de bovenste verdieping had je daar een mooi uitzicht op.
Het appartement bestaat uit twee verdiepingen: op de eerste etage vind je de badkamer en het toilet en een ruime goed voorziene keuken en eettafel met twee stoelen. Daarna neem je de trap naar de zit- en slaapkamer. Wij vonden de trap wel een beetje spannend moet ik zeggen, maar we hebben ons er mee gered. Maar het uitzicht maakte dat weer goed!

Tip voor in de keuken: zorg dat je weet hoe een Krups nespresso apparaat werkt (wij kwamen daar niet helemaal uit).

Wij hadden geen avondeten meegenomen, dus hebben we bij de Chinees een maaltijd besteld en deze later afgehaald. Die maaltijd smaakte prima en was veel te veel voor ons tweetjes, dus hebben we wat over was naar huis meegenomen. Ik hou niet van eten weggooien.


's Avonds was het uitzicht nog steeds geweldig, met alle verlichting die in de masten van de boten hing, dat maakt zo'n januariavond toch wat vrolijker. Er ligt een gastenboek (en daar ben ik dol op), dus die ben ik gaan lezen. We hadden allebei onze e-reader meegenomen en hebben fijn zitten lezen.


Het bed ligt trouwens heerlijk en vanaf het bed heb je nog steeds een mooi uitzicht over Harlingen. We hebben ons prima vermaakt, al is 1 nachtje wel wat kort (onze kat wil toch wel graag haar ontbijt hebben na een nachtje alleen).

Misschien dat we later in het jaar, als het weer wat warmer is en langer licht 's avonds, weer een nachtje boeken. Kunnen we op het balkon genieten van het uitzicht.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zomervakantie

Vandaag ben ik aan mijn tweede week zomervakantie begonnen, twee van in totaal vier weken! Het is lang geleden dat ik vier weken vakantie he...