3.2.14

Het blijft nog even spannend...

Wat een heerlijk begin van onze vrije week: het zonnetje schijnt! Ik moet zeggen dat ik het wel even lekker vind dat we vrij zijn. Even bijkomen van de roerige periode op het werk (waar velen van ons nog middenin zitten).

Vrijdagavond heb ik een etentje gehad vanwege mijn vertrek bij informatie centraal. Mijn collega's kwamen allemaal uit Den Haag en we hebben lekker gegeten bij La Terra, vlakbij het station. Het was heel gezellig, maar ook wel raar. Ik heb het langste van iedereen deel uitgemaakt van het team (12 jaar) en heb al veel afscheidsetentjes gehad en nu was ik zelf aan de beurt. Natuurlijk ben ik niet echt weg, ik zit straks alleen ergens anders.

Deze week kan ik gebeld worden over de uitkomsten van beide interne sollicitatiegesprekken die ik heb gehad. Dat betekent dus dat ik mijn mobiel onder handbereik houd deze week. Ik heb namelijk gezegd dat ik verlof heb, maar wel mobiel bereikbaar ben.

Afgelopen vrijdag werden de definitieve plaatsingen doorgegeven. Zoals jullie weten ben ik in bezwaar gegaan tegen mijn voorlopige plaatsing bij de telefoon van het klantcontact. Daarvoor ben ik op 22 januari even op en neer gereisd naar onze vestiging in Utrecht. Voor een gesprek met de bedenkingscommissie. Het was een prettig gesprek waarin ik goed heb kunnen uitleggen waarom ik mijn bedenkingen heb ingediend (binnen de overheid spreekt men over 'bedenkingen', niet over bezwaar, maar het is natuurlijk hetzelfde). Ook kwam een aantal andere dingen ter sprake, zoals het feit dat ik destijds in de verkeerde functiegroep ben geplaatst en dat ik een mobiliteitskandidaat ben, maar wel functievolgend. Maar ik was daar in eerste instantie natuurlijk vanwege mijn bedenkingen.

Mijn bedenkingen zijn in ieder geval overtuigend genoeg geweest om mij ergens anders te plaatsen, want een collega van mij in Zwolle kwam vrijdag naar me toe om te vragen of ik even tijd had. Op ons intranet stond al dat je vrijdag gebeld kon worden door een manager die jou vertelde waar je geplaatst bent. Dat hoefde niet je eigen manager te zijn. Die collega vertelde me dat ik zijn team ben geplaatst, namelijk bij de nieuwe subsidieregeling Praktijkleren (kijk daarvoor maar even op onze website: www.rvo.nl). Het was voor hem net zo'n verrassing als voor mij trouwens. Dat was wel grappig.

Ik ben hier geplaatst omdat ik ergens geplaatst moest worden, maar op zich vind ik het zo gek nog niet. Mijn collega was op de hoogte dat ik twee sollicitaties heb lopen en we hebben afgesproken dat we die uitkomsten afwachten. Er zijn natuurlijk verschillende opties: ik ben geschikt voor één van beide functies, of ben bij geen van beide functies de geschikte kandidaat. In dat laatste geval gaan we met elkaar om de tafel zitten om te bepalen wat ik precies kan doen binnen Praktijkleren. Officieel kan ik hier ook weer tegen in bezwaar gaan, maar dat was ik eigenlijk niet van plan.

Het blijft dus nog even spannend!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zomervakantie

Vandaag ben ik aan mijn tweede week zomervakantie begonnen, twee van in totaal vier weken! Het is lang geleden dat ik vier weken vakantie he...