15.6.13

Boodschappen doen op zaterdag

Boodschappen doen is niet mijn hobby en al helemaal niet op zaterdag. Ik heb uitgevogeld wanneer het in de supermarkt bij mij in de buurt rustig is op zaterdagen. De winkel op zichzelf is namelijk vrij klein, met weinig ruimte in de gangpaden en dat is op zijn zachtst gezegd niet handig in een overvolle supermarkt op zaterdag. Zeker niet als de kinderen je om de oren vliegen, of wanneer mensen uitgebreid in het gangpad met elkaar staan bij te kletsen. Op zich heb ik daar niets op tegen, maar waarom moet dat altijd middenin het gangpad?

Sinds ik op mijn favoriete tijdstip boodschappen doe, heb ik daar een stuk minder last van. Ik loop relaxed alle gangpaden door met mijn kar.
Vanmiddag fietste ik het terrein op van de supermarkt en het was heerlijk rustig. Ik had wat lege flessen mee en kon zo doorlopen naar de flessenautomaat (deze zit in een buitenmuur) om ze in te leveren. Soms moet je wachten en dat is ook niet erg, want dat moet iedereen op zijn tijd.

Toen ik na het boodschappen weer buiten kwam met mijn tassen stond er een enorme file van mensen met karren en volle tassen met lege flessen. De flessenautomaat was kennelijk vol. Echt, ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n lange rij wachtende mensen en lege flessen bij elkaar heb gezien en dat heb ik de lege bierkratten niet eens meegerekend. Je zou bijna een foto maken van zo'n 'lege flessenfile!'

Wat was ik blij dat ik mooi op tijd was geweest. Tevreden fietste ik naar huis in het zonnetje. Zo, de buit is weer binnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zomervakantie

Vandaag ben ik aan mijn tweede week zomervakantie begonnen, twee van in totaal vier weken! Het is lang geleden dat ik vier weken vakantie he...