14.6.13

Daar word ik nou blij van

Soms valt je oog ineens op een berichtje waar je blij van wordt. Ik heb dat best wel vaak, vooral als het gaat om nieuws uit de natuur. Ondanks alle berichtgeving dat flora en fauna ernstig bedreigd worden door wat wij allemaal met onze aarde uitspoken, worden nog genoeg positieve berichtjes de wereld in gestuurd.

Zoals deze:
Natuurmonumenten meldt vandaag dat het met de lepelaarkolonie op De Schorren (Texel) heel goed gaat. Het aantal broedparen is in een jaar tijd van 100 paren naar 160 gegroeid!


De lepelaar die ik zag op Texel in maart dit jaar

Een paar maanden terug was ik met een vriendin een dagje naar Texel op en neer geweest en daar zag ik al een lepelaar. Het was heel fris en er waaide een koude wind, maar die voelde ik niet meer toen ik die lepelaar zag en daar foto's van ging maken.

Dat zijn van die momenten waar ik heel erg blij van word.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zomervakantie

Vandaag ben ik aan mijn tweede week zomervakantie begonnen, twee van in totaal vier weken! Het is lang geleden dat ik vier weken vakantie he...