9.7.13

Instagram - helemaal iets voor mij

Sinds dit jaar ben ik lid van het ontzettend leuke tijdschrift Flow Magazine. In nummer vier van dit jaar wordt aandacht besteed aan het fotobewerkingsprogramma Instagram. Met Instagram kun je je eigen gemaakte foto's bewerken. Dit zijn dan wel foto's die je met je mobiel maakt. Of het via de pc werkt weet ik eigenlijk niet, ik ben nog volop aan het experimenteren.

Amethyst is mijn favoriete edelsteen


In ieder geval zorgde het artikel in Flow ervoor dat ik zelf ook aan de slag ben gegaan met Instagram. En ik merk nu al dat ik heel anders naar de dingen om mij heen kijk. Voorheen zou ik bijvoorbeeld nooit een foto hebben gemaakt van een paar aardbeien of dat soort dingen. Maar plotseling kijk ik er anders naar, of er schiet me iets in huis te binnen wat een leuk plaatje op zal leveren. Fotograferen heeft een nieuwe dimensie gekregen.



Als ik de tuin in loop -wat ik best vaak doe- valt mijn oog ineens op heel andere dingen. Grappig is dat. Ook gebouwen bekijk ik nu met andere ogen. Zo van, zit daar een mooi plaatje in? Zo ben ik de afgelopen dagen in de weer geweest met plaatjes zoeken en bedenken.



Mijn accountnaam op Instagram is corine_wubs (mochten jullie nieuwsgierig zijn geworden). Met Instagram kun je je foto's een filter geven en je kunt kiezen uit heel veel verschillende. Dat maakt het juist zo leuk, want wat bij de ene foto wel past, past bijvoorbeeld totaal niet bij een andere foto.
En die letters op de foto's zelf? Gedaan met ander leuk appje, genaamd Phonto. Dat laatste is ook een tip in het al eerder genoemde Flow Magazine.

Of het iets voor jou is, kan ik niet beslissen, dat moet je zelf doen. Als je ermee aan de slag gaat: veel plezier met experimenteren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zomervakantie

Vandaag ben ik aan mijn tweede week zomervakantie begonnen, twee van in totaal vier weken! Het is lang geleden dat ik vier weken vakantie he...