15.8.13

Vakantie

Momenteel genieten we van een paar weken vakantie, drie weken om precies te zijn. Volgende week hebben we ook nog lekker vrij en dan wordt het opnieuw zomers weer hoorde ik net op de radio. Hoe ander weer dan vorig jaar toen wij in juni drie weken vakantie hadden en bijna alleen regen hebben gehad!

De eerste week ben ik met een vriendin op vakantie geweest naar Zuidwest Engeland. Een reis van SRC Cultuurvakanties van 7 dagen in totaal. Voor mij was het de eerste keer dat ik met een dergelijke organisatie op vakantie ging en wat mij betreft niet voor het laatst! Mijn vriendin en ik houden allebei van het bezichtigen van oude gebouwen: kathedralen, landhuizen etc. en die zijn er in Engeland genoeg! Voor een geschiedenisgek als ik is Engeland een geweldig vakantieland, ik heb dan ook volop van genoten. Vantevoren had ik me voorgenomen alles gewoon over mij heen te laten komen, het gewoon te ervaren en dat is goed uitgepakt. Ik was bang dat - wanneer ik me er heel veel bij voor zou stellen - het tegen zou vallen. Dus ik ben nu nog steeds aan het nagenieten. ;-)

Komende dagen zal ik regelmatig een reisverslag schrijven van de dagen dat ik in Engeland was. Geschiedenisfeitjes zal ik cursief schrijven, dus als je dat niet interessant vindt kun je het gewoon overslaan.
Vanwege de hoeveelheid zal ik de dagen ook in twee delen 'knippen', anders moet je een enorme lap tekst doorlezen en dat vind niet iedereen leuk.

Als je alvast nieuwsgierig bent is hier de link naar het fotoalbum.

Zomaar een mooi plaatje van het Engelse landschap

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zomervakantie

Vandaag ben ik aan mijn tweede week zomervakantie begonnen, twee van in totaal vier weken! Het is lang geleden dat ik vier weken vakantie he...